استانداردهای ناودانی
Sheree
2024.09.02 10:51
7
0
본문
نورد گرم و سرد در ساخت انواع ناودانی
روش تولید نورد سرد بدین صورت است که در آن برای شکلدادن ورق و تبدیل به پروفیل و سایر محصولات نخست ورقهای نازکی ساخته میشود و ناودانی پس از آن از طریق نورد سرد پروسه ساخت انجام میشود. تفاوت اصلی میان نورد گرم و سرد کیفیت خواهد بود. معمولاً در نورد سرد کیفیت و دوام ناودانی بیشتر خواهد بود. در نورد سرد عملیات و پردازش بیشتری روی فلزات انجام میشود و همه فولادهایی که تحت نورد گرم قرار گرفته باشند را سرد میکنند و پس از آن نیاز است زمانی به فلز داده شود تا به دمای متعادل برسد و بتواند تلرانس ابعاد و ناودانی سطح فولاد را بهخوبی رعایت و برقرار کند.
بهترین روش محاسبه وزن ناودانی استفاده از جدول اشتال است. در این جدول ابعاد و مقادیر وزنی ناودانی برای سایزهای مختلف آورده شده است. با استفاده از اعداد جدول اشتال و فرمول زیر میتوانید مقدار وزن ناودانی برای ابعاد مورد نظر خود را حساب نمایید.
انواع ناودانی اروپایی
همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم ناودانی اروپایی نوعی پروفیل باز است که در صنایع مختلف بهویژه ساختمانسازی کاربرد دارد؛ البته شکل ظاهری این نوع ناودانی، سبب میشود با عنوان کانال U نیز شاخته شود. روش ساخت، شکل سطح مقطع، شکل ظاهری و استاندارد ساخت ناودانی اروپایی ازجمله مولفههای هستند که باعث ایجاد تمایز در انواع ناودانیها خواهند شد. در ادامه به معرفی رایجترین ناودانیهای اروپایی خواهیم پرداخت:
ناودانی گالوانیزه
فرایند تولید ناودانی اکثرا از ورق نورد گرم است که با توجه به موارد مصرف ناودانی، آن را گالوانیزه میکنند. با گالوانیزه کردن ناودانی ویژگیهای منحصر به فردی مانند استحکام زیاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی پیدا میکند. بیشترین میزان مصرف این نوع ناودانی در ترمیم بناهای معماری، تجهیزات ساخت و ساز، ماشین آلات و تشکیلات دریایی است.
ناودانی مشبک
این نوع ناودانی، در واقع همان ناودانی ساده میباشد که یک مرحله به مراحل تولید ناودانی اضافه شده است. برای ساخت این نوع ناودانی سوراخهایی روی سطح ورق آن در بالها و قسمت جان ایجاد میشود. از این سوراخها، بتوان برای موارد لازم مثل بستن پیچ و مهره استفاده کرد. به دلیل ظاهر سوراخ شده در فرایند تولید ناودانی مشبک که شکلی شبکه شبکه ایجاد میکند، به آن ناودانی مشبک میگویند. با توجه به کاربرد ناودانی مشبک، این نوع ناودانی بیشتر از ورق گالوانیزه تولید میشود و روش تولید آن استفاده از فرآیند تولید ناودانی به شکل پرسی میباشد. توجه داشته باشید وجود سوراخها در ناودانی مشبک باعث کاهش وزن آن در عین استحکام داشتن میشود به همین جهت از ناودانی مشبک برای تولید قفسه و سازههای سبک فولادی استفاده میشود.
کاربرد ناودانیهای اروپایی
ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی است که استفادههای فراوانی در صنایع مختلف از آن میشود. با به دست آوردن اطلاعات در مورد ناودانی بهتر میتوانید نسبت به کاربردهای انواع ناودانی شناخت پیدا کنید. ناودانی اروپایی به دلیل ضخامت بالایی که دارد، جهت استفاده در پروژههای بزرگ به صورت تکی یا جفتی مناسب است. در زیر چند نمونه از کاربردهای آن را بیان میکنیم.
ناودانیها از جمله پروفیلهای پرمصرف در صنایع مختلف از قبیل ساختمانسازی هستند. در ایران استانداردهای مختلفی برای تولید انواع ناودانی مورد استفاده قرار میگیرد و براین اساس این مقاطع به دو دستهی سبک و سنگین تقسیم میشوند. ناودانی اروپایی از نوع ناودانیهای سنگین بوده و در مقایسه با ناودانی سبک وزن و ضخامت بیشتری دارد. وزن و ضخامت بیشتر ناودانی اروپایی باعث شده تا این پروفیل به یکی از بهترین گزینههای ممکن برای پروژههای بزرگ عمرانی و ساختمانی تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم با ارائه اطلاعاتی درباره ناودانی اروپایی، نقش این پروفیل را در صنایع مختلف تشریح کنیم، پس تا انتها همراه پیوان باشید. در این مقاله قصد داریم با جمعآوری اطلاعات در مورد ناودانی اروپایی شما را با یکی از بهترین ناودانیهای موجود ناودانی در بازار آشنا کنیم. برای آگاهی از بهترین قیمت ناودانی فولادی با ما همراه باشید.
روش تولید نورد سرد بدین صورت است که در آن برای شکلدادن ورق و تبدیل به پروفیل و سایر محصولات نخست ورقهای نازکی ساخته میشود و ناودانی پس از آن از طریق نورد سرد پروسه ساخت انجام میشود. تفاوت اصلی میان نورد گرم و سرد کیفیت خواهد بود. معمولاً در نورد سرد کیفیت و دوام ناودانی بیشتر خواهد بود. در نورد سرد عملیات و پردازش بیشتری روی فلزات انجام میشود و همه فولادهایی که تحت نورد گرم قرار گرفته باشند را سرد میکنند و پس از آن نیاز است زمانی به فلز داده شود تا به دمای متعادل برسد و بتواند تلرانس ابعاد و ناودانی سطح فولاد را بهخوبی رعایت و برقرار کند.
بهترین روش محاسبه وزن ناودانی استفاده از جدول اشتال است. در این جدول ابعاد و مقادیر وزنی ناودانی برای سایزهای مختلف آورده شده است. با استفاده از اعداد جدول اشتال و فرمول زیر میتوانید مقدار وزن ناودانی برای ابعاد مورد نظر خود را حساب نمایید.
انواع ناودانی اروپایی
همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم ناودانی اروپایی نوعی پروفیل باز است که در صنایع مختلف بهویژه ساختمانسازی کاربرد دارد؛ البته شکل ظاهری این نوع ناودانی، سبب میشود با عنوان کانال U نیز شاخته شود. روش ساخت، شکل سطح مقطع، شکل ظاهری و استاندارد ساخت ناودانی اروپایی ازجمله مولفههای هستند که باعث ایجاد تمایز در انواع ناودانیها خواهند شد. در ادامه به معرفی رایجترین ناودانیهای اروپایی خواهیم پرداخت:
ناودانی گالوانیزه
فرایند تولید ناودانی اکثرا از ورق نورد گرم است که با توجه به موارد مصرف ناودانی، آن را گالوانیزه میکنند. با گالوانیزه کردن ناودانی ویژگیهای منحصر به فردی مانند استحکام زیاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی پیدا میکند. بیشترین میزان مصرف این نوع ناودانی در ترمیم بناهای معماری، تجهیزات ساخت و ساز، ماشین آلات و تشکیلات دریایی است.
ناودانی مشبک
این نوع ناودانی، در واقع همان ناودانی ساده میباشد که یک مرحله به مراحل تولید ناودانی اضافه شده است. برای ساخت این نوع ناودانی سوراخهایی روی سطح ورق آن در بالها و قسمت جان ایجاد میشود. از این سوراخها، بتوان برای موارد لازم مثل بستن پیچ و مهره استفاده کرد. به دلیل ظاهر سوراخ شده در فرایند تولید ناودانی مشبک که شکلی شبکه شبکه ایجاد میکند، به آن ناودانی مشبک میگویند. با توجه به کاربرد ناودانی مشبک، این نوع ناودانی بیشتر از ورق گالوانیزه تولید میشود و روش تولید آن استفاده از فرآیند تولید ناودانی به شکل پرسی میباشد. توجه داشته باشید وجود سوراخها در ناودانی مشبک باعث کاهش وزن آن در عین استحکام داشتن میشود به همین جهت از ناودانی مشبک برای تولید قفسه و سازههای سبک فولادی استفاده میشود.
کاربرد ناودانیهای اروپایی
ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد فولادی است که استفادههای فراوانی در صنایع مختلف از آن میشود. با به دست آوردن اطلاعات در مورد ناودانی بهتر میتوانید نسبت به کاربردهای انواع ناودانی شناخت پیدا کنید. ناودانی اروپایی به دلیل ضخامت بالایی که دارد، جهت استفاده در پروژههای بزرگ به صورت تکی یا جفتی مناسب است. در زیر چند نمونه از کاربردهای آن را بیان میکنیم.
ناودانیها از جمله پروفیلهای پرمصرف در صنایع مختلف از قبیل ساختمانسازی هستند. در ایران استانداردهای مختلفی برای تولید انواع ناودانی مورد استفاده قرار میگیرد و براین اساس این مقاطع به دو دستهی سبک و سنگین تقسیم میشوند. ناودانی اروپایی از نوع ناودانیهای سنگین بوده و در مقایسه با ناودانی سبک وزن و ضخامت بیشتری دارد. وزن و ضخامت بیشتر ناودانی اروپایی باعث شده تا این پروفیل به یکی از بهترین گزینههای ممکن برای پروژههای بزرگ عمرانی و ساختمانی تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم با ارائه اطلاعاتی درباره ناودانی اروپایی، نقش این پروفیل را در صنایع مختلف تشریح کنیم، پس تا انتها همراه پیوان باشید. در این مقاله قصد داریم با جمعآوری اطلاعات در مورد ناودانی اروپایی شما را با یکی از بهترین ناودانیهای موجود ناودانی در بازار آشنا کنیم. برای آگاهی از بهترین قیمت ناودانی فولادی با ما همراه باشید.
댓글목록 0